Wirtualny spacer Google Street View to nowa usługa Google, która pomoże w promocji Twojej firmy w nowoczesny, efektowny i przede wszystkim niezwykle skuteczny sposób. Są to wirtualne spacery realizowane we wnętrzach hoteli, sklepów, salonów i restauracji tworzone w technice znanej ze Street View (widoku ulic Google). Dzięki temu rozwiązaniu Twój lokal zostanie wyróżniony w wyszukiwarce, oraz Mapach Google zapewniając Ci więcej klientów. Umożliwia również intuicyjne przejście do wnętrza lokalu bezpośrednio z widoku ulicy. Spacer może w bardzo estetyczny sposób zostać zamieszczony na firmowej stronie internetowej, a także dowolnych profilach społecznościowych.

 

Wirtualny spacer składa się z pojedynczych zdjęć sferycznych, które umożliwiają rozejrzenie się w dowolnym kierunku wokół nas, ale tylko w miejscu, w którym fotograf wykonał to zdjęcie. Dlatego, aby móc przemieszczać się po budynku – wykonujemy wiele zdjęć, oddalonych od siebie co kilka metrów. Następnie łączymy pojedyncze zdjęcia w jedną spójną siatkę połączeń, która odwzorowuje ścieżkę, jaką chcemy oprowadzić klienta po naszym budynku i w ten sposób powstaje wirtualny spacer

Jakie korzyści da nam jego wykonanie?

  1. Prezentacja wnętrza będzie zainstalowana w Mapach Google. Zarówno na komputerach jak i w wersji mobilnej czyli nawigacji Google na telefony. Klienci coraz częściej używają map Google do sprawdzenia podstawowych informacji o firmie, wskazówek dojazdu oraz przeczytania opinii. Atrakcyjne i profesjonalne zdjęcia na Twoim profilu pozwolą zajrzeć do środka firmy, prezentując ją z najlepszej strony oraz tym samym zwiększając wiarygodność.
  2. Jeżeli Twoja konkurencja nie ma jeszcze zdjęć google streetview – wyróżnisz się i zyskasz przewagę. Według badań Google – “Wizytówki ze zdjęciami i wirtualną wycieczką dwukrotnie częściej wzbudzają zainteresowanie użytkowników.” Szczegóły na temat tego badania znajdziesz w opisie filmu.
  3. Wirtualny spacer można bardzo łatwo i za darmo umieścić na Twojej stronie internetowej. Jeżeli nie wiesz jak – pomogę Ci. Dzięki temu każdy klient, będzie mógł obejrzeć prezentację wnętrza firmy. Google nie pobiera dodatkowych opłat hostingowych.
  4. Wirtualny spacer możesz pokazać również na profilu Facebook Twojej firmy. Są na to dwa sposoby – specjalna aplikacja – podłączona do Twojego profilu na stałe lub posty prezentujące poszczególne zdjęcia 360 stopni. Wyjaśniłem to dokładnie w osobnym filmie.
  5. Wykorzystując wirtualny spacer stworzysz ciekawe grafiki do materiałów reklamowych. Dowolny widok z prezentacji Google, łatwo przerobić np. w post reklamowy do facebooka. Możesz też zmontować film prezentujący spacer po firmie i wyświetlać go na ekranach.

Na koniec warto zastanowić się jak wiele korzyści daje sam fakt zaprezentowania wnętrza firmy. Nie mam tu na myśli tylko i wyłącznie obiektów turystycznych, hoteli czy restauracji. Nawet idąc do dentysty – o wiele łatwiej jest klientowi zdecydować się na wizytę, w miejscu które może wcześniej zobaczyć – np. na swoim telefonie komórkowym. Jednym z moich ostatnich zleceń był wirtualny spacer po wnętrzu kliniki korekcji wad wzroku. W tym przypadku wykonaliśmy bardzo ciekawe zdjęcia 360 stopni na stole operacyjnym – dokładnie w miejscu gdzie znajduje się głowa pacjenta – w trakcie wykonywania operacji.